måndag 25 juni 2012

Trött på mig själv..

Ja i vanlig ordning så är jag trött på mig själv.. Jag har inte hittat rätta engagemanget och orken att ta tag i mig själv.. Att äta rätt och motionera.. Så just nu är jag glad att jag gör halvhjärtade försök som gör att jag iaf står still i vikt.. Men det hade ju varit bra mycket trevligare om jag fått hjärnan till att begripa att jag inte skall slarva och gå ner de 10 kilona jag har kvar..
Men när jag inte slarvar ;) så kör jag LCHF.. Jag har inte ätit bröd, pasta, ris och potatis på evigheter tex, och jag kan inte säga att jag saknar det heller.. Kanske jag saknar lite bröd men inte så pass att jag känner att jag måste ha det..

Ett recept skall ni få.. Patrick hade plockat fram en kasslerbit idag och jag kände att jag ville göra något nytt så jag letade efter recept på nätet och hittade ett, Stroganoff med kassler.. Fann det på en blogg som heter LCHF-kost..
Riktigt gott var det, och enkelt.. Så här kommer receptet.. Jag var så hungrig så jag glömde helt bort att ta bilder.. Maten hann ta slut innan jag kom på att jag borde plåtat.. Så ni får klara er utan bild =)

Stroganoff på kassler


4 personer
1 tärnad lök
1 msk smör
5-600 g kassler
1 tsk Sambal Oelek
1 tsk paprikapulver
1 dl creme fraiche, ekologisk
1 dl vispgrädde
ev salt och peppar

Fräs lök i smör. Tärna kasslerskrivor och lägg i stekpannan. Krydda med Sambal Oelek och paprika. Slå över grädde och CF. Låt anrättningen få en simmig konsistens. Smaka av om det behöver kryddas mer. Servera med färsk lättkokt broccoli.



Till resten av familjen som inte äter LCHF gjorde jag pasta till..


Ha en fin natt och en härlig fortsatt vecka..


Kram Mia

5 kommentarer:

Patricia sa...

Ja ibland blir man ju så trött på sig själv. Nu har jag ju varit skötsam i de 3 veckor jag hållt på med LCHF och jag hoppas det dröjer många veckor innan jag spårar ur, men nog känner jag suget i gottis-tarmen idag, efter en lite fuskis-helg nu över midsommar.

Men men, skam den som ger sig .. =)

Receptet lät i alla fall gott, ska försöka komma ihåg det när jag har kassler nån gång .. =)

Kram kram

Nina sa...

Nej det är inte lätt att få hjärnan att fatta. Särskilt inte när det är mycket annat runt en. Lycka till nu, framöver! Bra jobbat att du iaf har stått still :)
Kram Nina!

Vit dröm sa...

Tack för receptet, kanske ska prova det ikväll. Har en kassler som ligger och väntar i kylen ;)
Ha en fin dag och kämpa på!
Kram Anna

Pernilla Be sa...

Hålla vikten är bra! Riktigt bra! Tids nog kommer lusten igen. Öka träningen är det bästa sättet - tänk inte så mycket, gör bara. Promenader kommer man långt med, eller varför inte cykla nu i sommar? Jag har bestämt mig för att jag ska cykla 2 mil per vecka i sommar, totalt 20 mil.

kram, pernilla be

Maritha sa...

Visst blir man trött på sig själv men det kräver ändå lite planering att äta rätt och har man mycket omkring sig så blir det lite fel ibland.
Jättebra ändå att du inte ökar!!!!

Lät jättegott, ska testas :o))

Ha det gott!
Kram Maritha