torsdag 16 augusti 2012

Godissug!!!

Idag har jag varit otroligt godissugen.. Och inget "lagligt" att äta hemma.. Så vad gör man då?? Jo man kollar in lite lchf-bloggare och ser om de har något att erbjuda.. Och se det hade Linruz.. Hon hade för ett tag sedan bakat chokladbollar, så det gjorde jag.. Hade ju allt hemma med, perfekt..
Bild tagen med Instagram, Miajoh2
Så här kommer recept för den som är sugen:

CHOKLADBOLLAR
ca. 25 st (ca 0,65 kh/chokladboll)

100 g rumsvarmt smör
0,5 dl sötningsmedel
100 g kokosflingor + lite att rulla dem i
150 g mandelmjöl
2-3 msk starkt kallt kaffe
2-3 msk kakao

Blanda smör och sötningsmedel med en elvisp..
Blanda i resten och knåda ihop så allt blandas väl..
Rulla till bollar och rulla i kokos..
Ställ dem kallt..
Jag har nu mina i frysen.. De var helt okej men tro nu inte att de smakar som vanliga kokosbollar men som sagt helt okej, de passar perfekt till en mugg te, eller kanske kaffe om du dricker det..

Njut av sensommardagen..

Kram Mia

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Det är så gott med chokladbollar! Jag doppade igår mina i choklad för att få dom extra goda!

Patricia sa...

Måste skaffa Mandelmjöl, har bara Cocosmjöl hemma.. de ser ju i alla fall goda ut .. hi hi.

Ha det bäst!
Kram Patricia