söndag 19 augusti 2012

Pasta!!

Idag har vi gjort spagetti och köttfärssås.. Jag älskar detta men kan ju inte äta spagettin så jag gjorde egen..
Jag använde ett recept som jag gjort "tortillabröd" av innan och det smakade bra med köttfärssåsen..
Receptet hittade jag på bloggen 56 kilo..
Instagrambild
Dessa blev kanske inte de vackraste, men vad gör väl det =)

"PASTA"

2 portioner (2,1 g kh/portion)

4 ägg
125 g philadelphiaost
0,5 dl fiberhusk

Vispa äggen poröst..
Vispa i philadelphiaosten och fiberhusken..
Smeta ut smeten på en bakplåtsbeklädd ugnsplåt.. Lägg ett bakplåtspapper över och kavla ut smeten tunt.. Låt pappret sitta kvar och grädda i 150 grader i ca 10 minuter..
Låt svalna och skär "pastan" i tunna strimlor..
Bara att värma till köttfärssåsen eller vad du väljer att ha till..
Går att spara några dagar i kylen eller att frysa in..

instagrambild
Detta var ett bra substitut till pasta och jag blev mätt..

Kan också meddela att västerbottenpajen jag gjorde igår var riktigt god..

Ha nu en fortsatt fin sensommardag..

Kram Mia

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Så gott med egengjord LCHF-pasta. Ganska enkelt dessutom vilket är positivt! Använder även shiratakinudlar ibland.

Unknown sa...

Det är så gott med denna LCHF-pasta! Måste också gör mig en laddning! :)
Ha en toppen dag!
//Lana