söndag 7 april 2013

Kladdkaka..

Påsken fick mig att fallera och det tog ett tag innan jag hittade tillbaka på rätt spår och viktuppgången jag fått har jag inte jobbat bort än, men sakta men säkert så försvinner det..
Jag blir så irriterad på mig själv som har så svårt att hålla mig ifrån sånt jag inte skall äta, och helst då det finns så mycket gott man får äta inom LCHF.. men som sagt, nya tag =)
Igår hade vi kalas här hemma då sonen fyllde 21 år.. Till efterrätt gjorde jag en kladdkaka jag hittade i bloggen 56kilo.. Så god den var.. Jag hade den inne en aning för länge men den var otroligt god ändå.. Jag hade bara grädde till kladdkakan men bär till som det står i receptet hade nog varit extra smarrigt till..
Receptet skall ni också få såklart =)

KLADDKAKA - LCHF

200 g choklad, 70%
200 g smör
1 dl sukrin, eller annan sötningsmedel
1 tsk vaniljpulver
4 ägg

Smält smör och choklad på svag värme..
Vispa ägg, sukrin och vanilj fluffigt..
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund..
Häll i en form med löstagbar kant och grädda ca 6 minuter i 200° varm ugn..
Låt stå kallt..
Servera med vispad grädde och ev. bär..

Smakar mumma för själen =)

Kram Mia


3 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Det är så gott med kladdkaka! Perfekt efterrätt som är enkel att göra :) en av mina favvobakverk!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mumsigt!

Linruz sa...

Känner igen mig i det du skriver,varför blir det så?
Nu kör vi tjejen. Pepp till dig.
Kram
Lina