tisdag 10 januari 2017

Nystart...... Igen!!

Det är ca 4 år sedan jag skrev här senast.. 
Det funkade ju inte så bra för mig med LCHF, jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, men fel tror jag att jag gjort.. Om det nu inte är min kropp som inte funkar ihop med LCHF.

En vän till mig undrade på Facebook om någon var intresserad av att hon skulle coacha i LCHF. Och jag nappade och 6 tjejer till är med. Så nu har jag en Hälso-Coach som hjälper mig att fatta det här med LCHF. 

Det är nu första veckan, och då skall vi fokusera på att inte äta socker. Det är ju bara andra dagen men det går just nu jättebra, men så är jag taggad med.

Jag har börjat räkna kolhydrater, proteiner, fett och även kalorier på matdagboken.se, vilket min vän tipsade om. Och den sidan är verkligen bra, man skriver in vad man ätit och den räknar ut allt, och jag har koll på hur jag ligger till.

Mitt mål är att iaf gå ner 16 kg, men har ca 21 kg övervikt, men går jag ner 16 och kan hålla det är jag mer än nöjd.

Jag kommer att skriva här hur det går och jag kommer att lägga upp lite recept som jag provar.

Kom gärna med tips och peppning...

Kram på er
Maria

Inga kommentarer: