tisdag 24 januari 2017

Pizza!!

Pizza kan man väl inte äta som lchf:are?? Jo men det kan man..
Idag gjorde jag en blomkålspizza som jag hade med till jobbet, och eftersom jag gjorde efter 2 portioner så blir det en bit till mig jag kan ha med i morgon med.. Man kan också göra ostpizza, det skall jag testa en annan gång..
Eftersom jag hade dålig koll på tiden innan jag skulle iväg och jobba så fick jag lite bråttom, så jag hann inte fotografera medans den så fin ut, så ni får nöja er med en bild från morgondagens matlåda.. 
Det är riktigt gott och alltså ett kanonbra substitut till vanlig pizza..


Blomkålspizza
2 port

1 medelstort blomkålshuvud
1 ägg
1 dl riven ost
salt & peppar

Ansa blomkålen genom att ta bort stam och blad, kör det i en matberedare tills det är ett fint mjöl.
Lägg blomkålsmjölet i en bunke och kör den i micron i 6 minuter. Låt svalna.
Lägg den rivna blokålen i en ren kökshandduk, vrid sedan ur så mycket vätska du kan.
Blanda blomkålen med ägg och den rivna osten, salta och peppra. Gör degen till en boll och platta ut på en bakplåtsbeklädd ugnsplåt.
Grädda bottnen i 225° i ca 10 min.
Lägg på den topping du vill ha och gör den sedan klar i ugnen, ca 6-8 minuter..

GOTT!!!

Nu Farmen och snart stekt ägg till kvällsmat..

Ha en bra kväll!!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: