söndag 15 januari 2017

Sista dagen..

... ja denna veckan då.. En vecka med min nystart med lchf har redan tagit slut, och i morgon skall jag väga mig.. Hoppas på ngt hg ner iaf..
Det har gått bra, jag har fallit med en skumtomte och en chokladpralin nu i veckan, så dumt att sådant finns på jobbet.. Men jag skall ju lära mig att inte falla för frestelsen..
I morgon skall vi ha möte på jobbet, och det kommer att vara fika där, så nu i kväll har jag gjort otroligt goda Choklad- & lakritsbollar..
Några sådana skall få följa med mig på möte i morgon, men bara ett par tre stycken..

Choklad- & lakritsbollar 21 st


1 dl mandelmjöl
2 dl kokosflingor
2 msk kakao
1 tsk lakritspulver
1 krm vaniljestrakt el vaniljpulver
1 msk ICA sötströ
100 g smör, 80%
3 msk kokosflingor att rulla bollarna i.

Kör allt, utom de kokosflingor bollarna skall rullas i, i en matberedare tills allt blandats till en smet/deg. Rulla bollar och rulla dem i kokosflingor. Ställ i kylen.

De innehåller:
Fett; ca 11g/st   Protein; ca 2,5 g/st   Kolhydrater; ca 1,25g/st
Kcal; ca 112 kcal/st

Ha ett gott slut på denna veckan och en go start på nästa..

Kram 
Maria

Inga kommentarer: