tisdag 21 februari 2017

Frukost!!

Ja så var det tisdag och åter dags för frukost.. Kl är redan 10 och jag håller precis på med att äta frukost..
Tycker det börjar bli svårt med just det målet, jag börjar bli trött på äggrätter och jag hittar inte direkt ngt bröd jag gillar som är lchf-anpassat.. Bacon är jag med trött på..
Så idag fick det bli en fejk ris á la Malta, eller Kesofrutti som en del säger, med frusna hallon på.. Egentligen borde jag nog inte äta så mycket mjölkprodukter nu när det inte gick så bra på vågen, det innehåller ju mjölksocker och en del kolhydrater, även om just 40% grädde är bättre än att tex dricka vanlig mjölk, men detta är i stort sett det enda i mjölkväg jag kommer att äta idag, och så får jag vara försiktig resten av veckan..


Denna veckan skall jag lägga fokus på vad det är för fett jag stoppar i mig.. Håll tummarna på att vågen rör sig till nästa måndag, det måste den..

I em/kväll jobbar jag så jag har plockat ut en tacopajbit från frysen som jag skall ha med mig till middagen på jobbet.. Om jag kommer till jobbet, om jag inte blåser bort.. Rena höststormen ute, men iaf varken regn eller snö så det är jag glad för iaf :D

Ha en bra dag i stormen!!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: