onsdag 8 februari 2017

Middag!!

Jo då, jag fick till en middag idag med. Tog fram torsk och sedan letade jag recept.. Det är så jag brukar göra, är jag sugen på något så googlar jag, som nu "torsk lchf" och det första receptet jag hittade lät gott så det fick det bli.. Jag hittade det på 56kilo's blogg..
Och det var en riktigt god fiskgratäng.. Så gillar ni fisk, testa det.. Jag hade blomkålsmos till det..


Fiskgratäng
4 portioner

400 g vit fisk
1 burk färskost, pepparrot 
1,5 dl vispgrädde
1,5 dl creme fraiche
0,5 fiskbuljongtärning
0,5 knippe dill
salt & peppar
1 dl skalade räkor
0,5 burk röd stenbitsrom

Sätt ugnen på 200°
Lägg fisken i en ugnsform, salta och peppra.
Koka upp färskost, grädde, crème fraîche och buljong. 
Hacka ner dillen i såsen. Häll såsen över fisken.
Sätt in i ugnen i ca 15 min, fisken skall ha innertemp på 52 grader.
Toppa med räkor och stenbitsrom.

Det här skall jag göra igen.. Både enkelt och gott och det gillar jag =)

Kram 
Maria

Inga kommentarer: