måndag 13 februari 2017

Middag!

Jo men, det blev middag även idag.. Jag var så sugen på korv stroganoff, men de hade ingen falukorv med så hög kötthalt som jag vill ha, så jag köpte annan korv med hög kötthalt och gjorde en korvgryta, som blev riktigt god..
Köpte också sjögräsnudlar, som är ett riktigt bra substitut till pasta eller nudlar..


Den är inte så god att äta som den är, eller den smakar egentligen inte så mycket, men till en sås är den kanon..


Korvgrytan gjorde jag inte efter ngt recept, men jag stekte upp hackad lök och champinjoner i smör, skar kabanosskorv med hög kötthalt i slantar och stekte med en stund, hällde på grädde och klickade i tomatpuré och kryddade med salt och peppar.. Jätteenkel vardagsrätt och mycket god.. Går ju göra så här med vilken korv som helst och med annat kött om man vill det..

Nu lite tv och sedan bege mig iväg och jobba natt..

Ha en fin kväll!

Kram 
Maria

Inga kommentarer: